sobota, 7 lutego 2015

Tajemnica dzikiego boru (tytuł oryginału „Tanglewoods' Secret”)

,,Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie szuka tej zaginionej, aż ją znajdzie? A kiedy ją znajdzie, bierze ją z radością na ramiona. Po powrocie do domu, zwołuje przyjaciół i sąsiadów i mówi im: <<Cieszcie się ze mną, bo znalazłem moją zaginioną owcę>>”.
Łk 15,4-6

Pan Jezus wiedział, że posługując się dobrym obrazem można przekazać znacznie więcej niż przez długie wyjaśnienia. Dlatego w swoim nauczaniu tak często posługiwał się przypowieściami. Jedną z nich jest ta o Jezusie Dobrym Pasterzu. Przypowieść tę doskonale ukazuje film pt. „Tajemnica dzikiego boru”. Utwór jest ekranizacją powieści, która nosi ten sam tytuł, a napisała ją Patricia St. John (I wydanie w 1948 roku).

Rodzice Filipa i Rut wyjechali do Indii. Na czas ich pobytu za granicą opiekę nad dziećmi przejmuje ciocia Margaret. Rut jest nieznośna i nieuprzejma, często wprowadza innych w kłopoty. Gdy dzieci budują szałas w lesie spotykają Terry'ego, który wyjawia im tajemnicę dzikiego boru. Ciocia Margaret nie mogąc sobie poradzić z wychowaniem Rut, chce wysłać ją do szkoły z internatem. Dziewczynka ucieka z domu. Noc spędza w kościele. Rano odnajduje ją pastor, który daje dziewczynce obrazek i opowiada o Pan Jezusie – Dobrym Pasterzu. Rut modli się: ,,Drogi Pasterzu, przepraszam, że tak długo kazałam Ci czekać. Proszę pomóż mi, wierzę, że mi pomożesz. Czy mogłabym być jak ta owieczka na obrazku, jeśli Cię poproszę? Bądź moim Przyjacielem. Pomóż mi wrócić, nawet jeśli mam zostać ukarana”. Po tych słowach dziewczynka powraca do domu. Czy zmienią się jej relacje z ciocią?
Jakiś czas potem, gdy dzieci obserwują ptaki w lesie Terry spada z drzewa. Po długim leczeniu chłopiec umiera. Rut zadaje wtedy kilka trudnych pytań swojemu przyjacielowi – panu Tandy’emu.
Co tak bardzo chce zrozumieć dziewczynka? Jak opowieść o Dobrym Pasterzu wpłynie na bohaterów utworu? Odpowiedzi znajdziecie w filmie.

W kontekście „Tajemnicy dzikiego boru” warto wspomnieć psalm z dzisiejszej liturgii: ,,Pan mym Pasterzem nie brak mi niczego”. Czy ja jestem tą owieczką, która daje się odnaleźć, czy może Jezus Dobry Pasterz wciąż mnie szuka? Jezu Dobry Pasterzu odnajdź mnie zagubioną owcę i zaprowadź na Twoje pastwisko.
Zapraszam do oglądania filmu, który z pewnością będzie wspaniałą przygodą dla każdego. Pochodzi on z 1980 roku i trwa 66 minut.

Aleksandra Jaszcz

PS
Zobacz inny film na podstawie powieści tej samej autorki: http://laurafilm.blogspot.com/2014/12/skarby-sniegu.html

aj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw swoją opinię