wtorek, 12 maja 2015

9 dni, które zmieniły świat (tytuł oryginału „Nine Days That Changed The World”).

Fot. Zdjęcie okładki do filmu.
A teraz tak mówi PAN, który cię stworzył, Jakubie,
i ukształtował cię, Izraelu:
„Nie bój się, gdyż cię odkupiłem!
Wezwałem cię po imieniu, jesteś mój!
Choćbyś przechodził przez wodę, Ja będę z tobą,
nie zatopią cię rzeki.
Choćbyś szedł przez ogień, nie spłoniesz
i płomień cię nie spali.
Bo Ja jestem PANEM, twoim Bogiem,
Świętym Izraela, twoim Zbawcą!”
Iz 43,1-3

Kto nie pamięta tych podniosłych chwil, kiedy naszą Ojczyznę odwiedzał św. Jan Paweł II? Działo się to kilkanaście, kilkadziesiąt lat temu... Dla jednych było to bardzo dawno, a dla innych jakby wczoraj... Jednak mimo upływu czasu chętnie wracamy do tamtych dni i tamtego czasu. Nawet jeśli dobrze pamiętamy jak razem z tłumem wsłuchiwaliśmy się w nauczanie Papieża, to warto przypomnieć sobie tamte chwile. Pomoże nam w tym film pt. „9 dni, które zmieniły świat”. Ukazuje on pierwszą pielgrzymkę Jana Pawła II do Polski, która trwała od 2 do 9 czerwca 1979 roku. Twórcy filmu – Callista i Newt Gingrich są przekonani, że miała ona olbrzymie znaczenie dla Polski i świata. To wydarzenie uznają za jedno z najważniejszych w XX wieku. Dlaczego? Co ich tak poruszyło? Być może słowa Papieża, które zostały wypowiedziane podczas pielgrzymki. Słowa, które obudziły wiarę Polaków, dodały otuchy narodowi i nadziei, że Bóg jest zawsze blisko i nie pozwoli na zatracenie nawet „choćbyśmy szli przez wodę czy ogień” (por. Iz 43,1).

Święty Jan Paweł II kochał Polskę jak swoją matkę. Cierpiał z powodu sytuacji jaka była w naszym kraju. W czasie tej pielgrzymki w 1979 roku wołał: „To jest moja matka, ta ojczyzna! To są moi bracia i siostry! I zrozumcie, wy wszyscy, którzy lekkomyślnie podchodzicie do tych spraw, zrozumcie, że te sprawy nie mogą mnie nie obchodzić, nie mogą mnie nie boleć! Łatwo jest zniszczyć, trudniej odbudować”. Czy i dziś słowa te nie są aktualne? Może warto obudzić w sobie wspomnienia i oglądając „9 dni, które zmieniły świat” odnowić naszą wiarę w to, że w każdym czasie Pan Bóg jest z nami i nas nie opuszcza.
Film trwa 95 minut i został wyprodukowany w 2010 roku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw swoją opinię