sobota, 11 października 2014

Jan Paweł II. Opowiem wam o moim życiu (tytuł oryginału: Ioannes Paulus II)

Fot.: Zdjęcie okładki do filmu.
,,Miłuję Cię, PANIE, mocy moja,
PANIE, opoko moja, schronienie moje i mój wybawco,
Boże mój, moja skało i moja nadziejo,
tarczo moja, mocy zbawienia i moja twierdzo!”.
Ps 18,3

Film został zrealizowany przez telewizję watykańską. Nawet jeśli znamy życiorys Jana Pawła II to, warto zobaczyć ten swoisty testament, w którym mówi on o sobie. Papież Polak wspomina wydarzenia, które prowadziły go do odkrycia powołania: ,,Moje powołanie kapłańskie dojrzewało pośród cierpień ojczyzny, pośród robotników; poprzez kierownictwo duchowe”. Jakie jeszcze wydarzenia przyczyniły się do tego, że Karol Wojtyła wstąpił do seminarium, a po latach został wielkim, a dziś już oficjalnie świętym papieżem? 
Film zawiera także poruszające przesłanie skierowane do każdego chrześcijanina: ,,Wasza formacja nigdy się nie skończy”. Co tak naprawdę chce nam przekazać św. Jan Paweł II? Sprawdźcie sami.
W filmie zostały wykorzystane archiwalne zdjęcia oraz sceny nakręcone w Polsce, Watykanie czy Indiach, które kreślą bogatą sylwetkę Papieża Polaka. Ekstra dodatek do filmu ukazuje ostatnie pożegnanie przez wiernych na Placu Świętego Piotra w Rzymie.
Film trwa 75 minut i został wyprodukowany w 2006 roku.
 
Aleksandra Jaszcz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw swoją opinię